ARCHIWUM

Wkrótce trzeba zapłacić za śmieci… Mieszkańcy pytają za co?

Zbliża się pierwszy termin dokonania opłat za nowy system gospodarowania odpadami. O jej wysokości zdecydowali mieszkańcy poszczególnych miejscowości. Wiele osób pyta się jednak za co ma płacić? Za przepełnione śmietniki? Czy możne ich brak?

Rewolucja śmieciowa rozpoczęła się  od 1 lipca. W Świdnicy pierwszy termin płatności mija 25 lipca. Opłata ma zostać wniesiona w wysokości określonej w deklaracji, złożonej przez mieszkańców, czyli: 13,50 za osobę lub 22,50 jeśli śmieci nie są segregowane. Wielu mieszkańców nie rozumie jednak za co należy się ta opłata. – Przez dwa tygodnie stały stare śmietniki, śmieci dookoła, potem śmietniki zabrano, a nowe pojawiły się dopiero teraz. Wiec za co mam zapłacić? – pyta jeden z mieszkańców. W dalszym ciągu są  mieszkańcy, którzy narzekają na brak pojemników – To ja mam płacić za wywóz śmieci? Jeden pojemnik na kilka budynków! W pobliżu żadnego pojemnika do segregacji! – denerwują się głównie starsi ludzie, którzy nie mają na tyle sił by przemierzać całe osiedle w poszukiwaniu pojemników do segregacji. Podobnych głosów jest znacznie więcej.  Nie zmienia to jednak faktu, że należność należny wpłacić do 25 lipca. Gdzie dokonać opłaty? W Banku PKO S.A, w kasie Urzędu Miejskiego bądź kasach inkasenta „Anda”. Można skorzystać również z przelewu elektronicznego, wpłaty w dowolnym banku, agencji, na poczcie lub innym punkcie świadczącym odpłatnie usługi w zakresie przesyłania pieniędzy. Od środy, 10 lipca wśród mieszkańców rozprowadzana jest informacja o indywidualnym numerze konta oraz blankiety wpłat związane z nowymi opłatami.– Mimo, że odpowiedzialność dokonywania wpłat w odpowiedniej wysokości – zgodnej ze złożoną deklaracją – spoczywa na mieszkańcach, to dla wygody świdniczan i usprawnienia procesu obsługi systemu oraz ograniczenia ilości błędów, wprowadzone zostały indywidualne numery kont, przypisane poszczególnym właścicielom nieruchomości składającym deklaracje. Informacja zawierająca właściwy numer konta oraz dodatkowo blankiety wpłat gotówkowych zawierające unikalny kod kreskowy, pozwalający na precyzyjną kontrolę dokonywanych wpłat, przekazany będzie do 20 lipca właścicielom nieruchomości, którzy do 20 czerwca złożyli prawidłowo wypełnioną deklarację. Pozostałym płatnikom informacje będą przekazywane sukcesywnie – mówi Maria Kasprowicz-Gładysz, dyrektor Departamentu Infrastruktury Miasta Urzędu Miejskiego w Świdnicy.Osoby, które do 22 lipca nie otrzymają informacji o indywidualnym numerze konta mają obowiązek dokonać wpłaty do 25 lipca, nie czekając na uzyskanie numeru, na rachunek Urzędu Miejskiego: nr 11 1240 3464 1111 0010 5015 8057 (przelew na konto lub we wspomnianych wyżej punktach kasowych). – W przypadku osób, które złożyły deklaracje w terminie np. w lutym bądź kwietniu, a później przekazały korektę, która nie została uwzględniona na blankiecie, prosimy o wpłacanie kwoty z ostatnio przekazanej – prawidłowo wypełnionej – korekty deklaracji – dodaje dyrektor Kasprowicz-Gładysz.

 

Share:

Leave a reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.