ARCHIWUM

Zmiany oraz opóźnienia przy budowie Centrum Przesiadkowego

Najpierw upadek firmy, potem znalezisko archeologiczne, teraz także odstąpienie od pierwotnych planów przebudowy ze względów bezpieczeństwa. Od 2010 roku w Świdnicy realizowany jest projekt „Budowa Centrum Przesiadkowego przy ulicy Dworcowej i Kolejowej” współfinansowany ze środków unijnych. Całość projektu powinna zakończyć się do września 2014 roku…

Budynek dworca, chociaż nie bez opóźnień, jest już niemal gotowy na przyjecie podróżnych. W tej chwili trwają jeszcze prace przy przebudowie placu przed budynkiem. Remontowane jest istniejące, zabytkowe ogrodzenie oraz budowany jest ogródek przy restauracji dworcowej. Opóźnienia jakie wynikły przy renowacji obiektu spowodowane były upadkiem firmy Integer, realizującej powyższe zadanie. Na przeszkody natrafiło również przedsiębiorstwo Skanska, remontujące ulicę Kolejową i dworzec autobusowy. Podczas montażu studzienek kanalizacji deszczowej odkryto stare grobowce z fragmentami szczątków ludzkich. Zgodnie z obowiązującymi procedurami konieczne było przerwanie wykonywanych prac w rejonie znaleziska, zabezpieczenie terenu oraz podjęcie prac archeologicznych. Po zakończeniu badań ratunkowych zleconych przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, na początku września wznowiono przerwane prace. Jak informuje Urząd Miejski w Świdnicy, prace remontowe na odcinku ulicy Kolejowej zakończą się na koniec bieżącego roku, jednak już w najbliższym czasie dla mieszkańców udostępniony zostanie odcinek pozwalający, między innymi na przywóz węgla na zimę. Komplikacje pojawiły się także przy budowie przejścia podziemnego pod torami kolejowymi. Istniejący fragment przejścia miał być odremontowany i obok miał powstać nowy odcinek. Jednak ze względu na stan techniczny konstrukcji istniejącej części tunelu, który był gorszy niż wcześniej zakładano, wykonanie robót remontowych nie gwarantowałoby bezpieczeństwa jej użytkowania. W związku z tym odstąpiono od remontu i konstrukcja zostanie zmieniona na nową, wykonaną w technologii spójnej z konstrukcją nowobudowanej części tunelu. Gmina Świdnica wystąpiła do Zarządu PKP, właściciela działek na których budowany jest tunel, o wyrażenie zgody na powyższe zmiany w budowie przejścia podziemnego. Zleciła również opracowanie projektu zamiennego w zakresie konstrukcji oraz pozostałych branż. Ponadto 6 września na ręce Wojewody Dolnośląskiego, złożony został Wniosek o zmianę pozwolenia na budowę dla Etapu III. Jak informuje Urząd Miejski, w związku z powyższym, ustalone wcześniej dla tego etapu terminy ulegną zmianie, a ustalenie dalszych szczegółów możliwe będzie dopiero po uzyskaniu zmienionego pozwolenia.

 

Share:

Leave a reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.